Wie zijn wij ?

Wie zijn wij?

Korfbalvereniging Avereest Dedemsvaart/Balkbrug is een relatief jonge vereniging die opgericht is op 1 november 1985 en bestaat dus al ruim 38 jaar.
Ooit is deze vereniging begonnen op een weilandje achter Hotel de Roos met een klein schuurtje voor wat materiaal.
In de loop van 1986 kreeg de korfbalvereniging Avereest de beschikking over een eigen veld met clubhuis aan de Zaaimansakker.  Deze locatie was in de toekomst bestemd voor woningbouw.
Sedert al weer vele jaren beschikt de vereniging over een prachtige eigen accommodatie met clubgebouw  De Keet op sportpark de Boekweit.(ingang Boekweitstraat).

De vereniging heeft in haar gloriejaren een ledenaantal van over de 100 bereikt, maar moet het in de huidige moeizame tijd voor verenigingen met teamsport, doen met ongeveer 50 leden. Echter de vereniging blijft ontwikkelingsgericht en heeft voor alle leeftijden tussen de 2 en 80 iets te bieden. Het beleid is dus gericht op groei en ontwikkeling van nieuwe projecten.

Zo is sinds najaar 2010 een korfbalfitgroep gestart voor mensen die het wedstrijdritme niet meer willen of aankunnen, maar wel in beweging willen blijven en vooral ook bij de vereniging hun gezelligheid en sociale contacten willen behouden.

Daarnaast biedt de vereniging op dit moment mogelijkheden voor basisschoolkinderen tot en met leerlingen uit het voortgezet onderwijs in de breedtesport.

Sinds 2 jaar heeft de korfbal ook een jeu de boules afdeling

Klik hier voor meer informatie over jeu de boules !