Wedstrijdverslag korfbalwedstrijd Avereest 1- Peter Deen Makelaardij uit Dedemsvaart tegen Amacitia 4 uit Vriezenveen

Zaterdag 29 september was het alweer tijd voor de derde wedstrijd van het seizoen. Na de afgelopen wedstrijden gewonnen te hebben zat de moed er goed in bij het elftal. De wedstrijd werd echter voortvarend begonnen door Amicitia 4. Al snel stond KV Avereest/Peter Deen 1 tegen een 1-4 achterstand aan te kijken. Een paar overtredingen van de kant van Amicitia, met als het gevolg twee strafworpen, zorgden ervoor dat Avereest weer langszij kon komen. Hierna nam Avereest1- Peter Deen tijdelijk het initiatief over met doelpunten van Robert en Loysa en kon zo de stand worden uitgebreid naar een 6-5 voorsprong. Vlak voor de rust kon Amicitia nog een keer aanvallen en met succes want de stand met de rust was een 6-6.

In de tweede helft gingen beide ploegen gelijk op. Doelpunten van de kant van Amicitia werden vrij snel beantwoord met doeltreffende schoten van de kant van Avereest. Bij een stand van 11-12 echter begon Amicitia aan reeks afstandsschoten, waarmee zij de stand konden uitvergroten tot 11-15. Dit geslagen gat bleek te groot voor de hoeveelheid tijd dat nog beschikbaar was. KV Avereest\Peter Deen1 kon helaas niet verder komen dan een 12-17 nederlaag.

Len