Wedstrijdverslag Avereest/Peter Deen makelaardij 1 – Sparta (Zw) 5 29-01-2022

Nadat de competitie een tijdje stil had gelegen, was het afgelopen zaterdag eindelijk weer zo ver, om lekker een potje te korfballen. De jeugdteams hadden ’s ochtends al laten zien hoe het moest en bleven allemaal de punten in Dedemsvaart.

Zo wist het eerste van Avereest 1/ Peter Deen ook wat hun te doen stond. Gelukkig was het ook weer extra gezellig met al het publiek dat was afgereisd naar sporthal de Citadel, die fanatiek aan het aanmoedigen waren.

Omdat onze vaste scheidsrechter niet kon fluiten helaas, hadden we een enthousiaste vervanger kunnen regelen, zodat we toch van start konden gaan om er een mooie wedstrijd van te maken.

Na een paar motiverende en tactische aanwijzigingen van onze aanvoerder en trainer/coach, gaf de scheids het begin signaal.

In de aanval startte Len, Gerben Loysa en Joanne. In de verdediging begonnen Herman, Dennis, Marieke en Kim. Al snel keek Avereest/Peter Deen tegen een 0-4 achterstand aan. Vervolgens liet Avereest zien dat zij doorloopballen kunnen scoren en werd de stand al snel gelijk getrokken. Na nog een schot van Sparta en na een benutte strafworp en wegtrek bal van Avereest werd de ruststand bepaald op een nipte voorsprong voor Avereest/Peter Deen. Ruststand 6-5.

Na een goeie bespreking stonden beide teams weer klaar om er een mooie tweede helft van te maken. Avereest kwam goed en gemotiveerd de kleedkamer uit en wist weer een aantal doorloopballen te benutten en zo Avereest 1/ Peter Deen al snel uit naar 9-6 voorsprong. Vanaf hier kon Avereest/Peter Deen bouwen naar een grotere voorsprong. Avereest 1/ Peter Deen liet zien dat ze via alles speler kunnen scoren, want iedereen staat op het scoreformulier. Nadat het ook verdedigend goed werd dicht gehouden, werd de eindstand bepaald op een 16-10 overwinning voor Kv Avereest/Peter Deen makelaardij 1. Zo bleven alle punten in Dedemsvaart.

Gescoord: Joanne (4), Kim (3), Loysa (2), Gerben (2), Herman (2), Marieke (1), Dennis (1), Len (1)

Kim Timmermans