Wedstrijderslag van het 1e team van korfbalbalvereniging Avereest tegen AVSD 5 uit Dronten 16-09-2017

Op zaterdag 16 september speelde het eerste team van K.V. Avereest/Peter Deen uit Dedemsvaart de eerste wedstrijd van het veldseizoen tegen het vijfde van AVSD. Avereest1/Peter Deen begon met Stefan Wilbrink, Christiaan Pennekamp, Zwaantje Oostwoud en Sanne Jansen in de aanval en Len Hooijer, Herman Finkers, Iris Scholing en Loysa Zweekhorst in de verdediging. Ondanks het druilerige weer begon de wedstrijd spannend met twee snelle doelpunten van beide teams. I de rust stond Avereest 1 / Peter Deen met 8-5 voor.

Arjan de Graaf, Joanne Wilbrink en Ilse Peters kwamen in het veld. Na de rust had Avereest 1 / Peter Deen het zwaar en liep AVSD in zelfs tot een gelijke stand. Uiteindelijk wist Sanne nog net de eindstand tot 13-12 te brengen en dus begon Avereest 1 / Peter Deen het seizoen met winst. Volgende week volgt de return in Dronten.