Korfbalvereniging Avereest 1/PeterDeen– Amacitia 4

KV Avereest 1/PeterDeen uit Dedemsvaart– Amacitia 4 uit Vriezenveen

Zaterdag 26 januari stond de wedstrijd KV Avereest 1/PeterDeen– Amacitia 4 op het programma. Avereest begon voortvarend aan de wedstrijd met een wegtrek balletje van Patrick onder de korf. Hierna volgde echter een periode waarin het spel van Avereest niet goed was. Dit resulteerde erin dat er al snel werd aangekeken tegen een 1-6 achterstand. Hierna kreeg Avereest iets meer grip op de wedstrijd met als gevolg dat de rust stand gelijk was aan 4-8.

De tweede helft begon weer met een sterke periode van Amacitia die hun voorsprong wisten uit te breiden tot 5-11. Het leek een kansloze missie te worden voor Avereest deze middag. Echter luidde het doelpunt van Patrick een opleving in van het spel van Avereest. Via schoten van Sanne, Herman, Robert en Lute lukte het Avereest om langszij te komen. Deze 11-11 tussenstand was het begin van een spannend slotstuk van de wedstrijd. Avereest kon echter niet volharden in de opleving waardoor de wedstrijd alsnog werd verloren met 13-14.