KV Avereest 1/Peter Deen makelaardij tegen Kios ’45 2.

KV Avereest/Peter Deen Makelaardij uiteindelijke heerser in de strijd!

KV Avereest/Peter Deen Makelaardij reisde af naar Bergentheim om in het thuishonk van Kios’45 de strijd aan te gaan. Ze begonnen voortvarend aan deze strijd en konden na enige tijd al een 4-0 voorsprong op het scorebord tonen. Patrick en Len waren hierin de scorende aanvallers.

Echter dit bracht een gevoel van overheersing bij de spelers van KV Avereest waardoor het spel enigszins verslapte en daarmee ruimte bood aan het wakker geschudde Kios, die vervolgens ook hun kunnen toonde en in korte tijd terug wist te komen tot 3-5. Er werd door KV Avereest hierbij teveel ruimte weg gegeven voor het afstandschot. Nog voor rust werd het spannend en wist KV Avereest met 1 punt voordeel de rust in te gaan.(6-7)

In de rust werd besproken het tempo en de focus van het eerste gedeelte van de wedstrijd weer op te pakken en ook vast te blijven houden. Bovendien weinig tot geen ruimte voor het afstandschot weg te geven en vooral gefocust te zijn op het bal afvangen bij de korf na een schot.

Het leek eerst nog wat stroef te gaan, maar uiteindelijk wist KV Avereest een overtuigende voorsprong te creëren van 4 punten. Met nog zeker 13 minuten te gaan was het uiterst spannend of KV Avereest deze voorsprong kon behouden en de tegenstander zoveel mogelijk kon beperken in hun kansen of niet. Mede dankzij het meegekomen publiek en de reservespelers die zich goed lieten horen, wist het te winnen. Kv Avereest/Peter Deen Makelaardij kwam deze wedstrijd nimmer op achterstand en nam de volle winst terecht mee naar huis. Man of te match was duidelijk Patrick met 6 doelpunten op zijn naam. Eindstand 11-15

KV Avereest/Peter Deen Makelaardij speelt de volgende wedstrijd op zaterdag 5 januari 2019 thuis tegen de d’Ommerdieck 1 om 14.15 uur in de Citadel.

Zwaantje