Korfbalwedstrijd Avereest/PeterDeen 1 tegen Sparta 4 uit Zwolle

Vol goede moed ging Avereest/PeterDeen 1 zaterdagavond 3 februari op weg naar Zwolle voor de belangrijke wedstrijd tegen de koploper, Sparta IV. Door een aantal afwezige dames ging het geheime wapen Anthea Zweekhorst ook mee. In de aanval begonnen Robert Brunink, Herman Finkers, Loysa Zweekhorst en Kim Timmerman. De startende verdediging bestond uit Stefan Wilbrink, Patrick Prinsen, Iris Scholing en Joanne Wilbrink. Avereest begon de wedstrijd voortvarend en kwam al gauw op een 1-5 voorsprong door schoten van Loysa, Stefan en Herman. Ook verdedigend werd het allemaal goed dichtgehouden. Er werd gerust met een stand van 6-11.

Na de rust kwam Len Hooijer erin voor Herman Finkers. De selectie van Avereest maakte het zichzelf in de tweede helft erg lastig, waardoor de tegenstander weer dichterbij kwam. De spanning werd opgevoerd nadat de spartanen naderden tot een gelijke stand van 14-14. Gelukkig was daar aanvoerder van de dag, Loysa Zweekhorst, die een paar beslissende doelpunten maakte. De eindstand was uiteindelijk 14-17 en de belangrijke punten gingen mee naar Dedemsvaart. Volgende week gaat Avereest op weg naar Nijverdal voor de wedstrijd tegen NKC’51 6.

Gescoord werd er door Stefan Wilbrink (6), Herman Finkers (4), Loysa Zweekhorst (4), Joanne Wilbrink (2) en Robert Brunink (1).

Geschreven door Joanne Wilbrink