Korfbalwedstrijd Avereest1/Peter Deen uit Dedemsvaart tegen Blauw Zwart uit Wierden

K.V.Avereest/Peter Deen wint overtuigend!!!

De selectie van KV Avereest/Peter Deen makelaardij ging zaterdag de strijd aan met Blauw-Zwart uit Wierden. Vooraf werd ingeschat dat vanmiddag vooral de kansen bij de dames zou liggen en dat bleek gedurende de strijd ook zo te zijn. Avereest ging in hoog tempo van start en wist vlot te scoren door Joanne, Lute en Kim. Daarna liet het Blauw-Zwart nog weer langs zij komen tot een gelijk spel. Echter Avereest herpakte zich en dreef het tempo verder op. Dit resulteerde in een ruime voorsprong tijdens de rust door scores van Joanne, Sanne, Len en Loysa. De Ruststand was 12-6.

In de rust werd besproken vooral dit hoge tempo wat door Blauw-Zwart niet te volgen was voort te zetten. Waar Avereest doorging met snel spel en prachtige kansen te verzilveren, bleef Blauw-Zwart moeizaam volgen. Robert en Leanne wisten de voorsprong verder te vergroten door mooie kleine kansjes te benutten bij de korf. Loysa wist een mooie doorloopbal te scoren en Kim, Lute en Leanne scoorden van afstand ook nog even mee. Uiteindelijk werd deze mooie pot beslist met 21-12 in het voordeel van KV Avereest/Peter Deen Makelaardij.

Dit is een prachtig resultaat voor de stop tijdens de feestdagen. KV Avereest/Peter Deen Makelaardij speelt de volgende wedstrijd op zaterdag 11 januari in Delden tegen Zwart-Wit.