Kios ’45 uit Sibculo tegen Avereest1/ Peter Deen Kampioen

Ondanks verlies van een spannende wedstrijd toch KAMPIOEN !

Zaterdag 23 oktober stond de inhaalwedstrijd tussen KIOS 4 en KV Avereest/Peter Deen 1 op het programma. Avereest moest deze keer spelen in het reserve tenue( blauw), omdat Kios ’45 ook een Groen shirt hadden.

Beide ploegen begonnen erg moeizaam aan de wedstrijd. Het duurde dan ook even voordat Joanne namens KV Avereest/Peter Deen 1 het eerste doelpunt erin kon gooien. Dit werd echter gelijk beantwoord met een doelpunt van KIOS. Hierna bleef het voor beide ploegen lastig om te scoren, waardoor we de rust in gingen met slecht 1-1.

In de tweede helft kwam er iets meer tempo in het spel van KV Avereest/Peter Deen 1. Dit resulteerde erin dat KV Avereest/Peter Deen 1 de score kon ombuigen naar een 1-3 stand door doelpunten van Herman en Gerben. Hierna echter had KIOS een paar goede schoten waardoor ze de stand weer konden recht trekken en zelfs een voorsprong van 4-3 konden pakken.

Hierna kwam een periode waarin beide ploegen moeite hadden om de bal in het mandje te prikken en de wedstrijd definitief te beslissen. Doelpunten van Dennis en Joyce werden gelijk beantwoord met doelpunten van de kant van KIOS. Dit resulteerde uiteindelijk in een tussenstand van 7-6 met nog 1 minuut op de klok. Met een laatste flitsende aanval probeerde KV Avereest/Peter Deen 1 om nog een puntje mee naar huis te nemen. De strafworp echter die volgde uit de actie werd niet geraakt waardoor uiteindelijk verloren werd met 7-6.

Dit mocht echter de pret niet drukken, want ondanks het verlies in deze laatste wedstrijd kon KV Avereest/Peter Deen 1 het seizoen toch als kampioen afsluiten.

Tekst Len       Foto’s Wim Finkers