D1 Veldkampioen !!

De D’s van korfbalvereniging Avereest uit Dedemsvaart worden Veldkampioen!!

D1 van korfbalvereniging Avereest uit Dedemsvaart heeft dit najaar tot nu toe alle wedstrijden gewonnen, daarom is zaterdag 5 oktober al de kampioenswedstrijd tegen de nummer 2 het D1 team van TOPuit Vroomshoop gespeeld, ook al moet er nog een wedstrijd gespeeld worden. Als ze deze wedstrijd winnen kan niemand ze meer van het kampioenschap af houden.

Om 11.00 begon de spannende strijd tegen TOP uit Vroomshoop. Met veel publiek langs de kant wordt de spelers van D1 flink aangemoedigd. De spanning is goed zichtbaar bij de spelers en de wil om te winnen ook. Ook op de gezichten coach Kim Timmerman en trainer Loysa Zweekhorst valt tegelijkertijd zowel de spanning als het vertrouwen in hun team af te lezen.

Er wordt veel geschoten, maar nog niet veel gescoord. Met een stand van 4-3 wordt de kleedkamer opgezocht.

Na een inspirerend praatje in de kleedkamer wordt met vol goede moed aan de tweede helft begonnen. Gelukkig wordt er nu meer gescoord, waardoor het al snel duidelijk wordt dat D1 van Avereest de kampioenswedstrijd gaat winnen. Bij een stand van 10 – 4 wordt er afgefloten en is de D1 najaarskampioen.

Met bloemen, taart, patat en natuurlijk medailles wordt dit uitgebreid gevierd.

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen en dan gaan we proberen in de zaal weer kampioen te worden.

Loysa