Avereest toont wilskracht in laatste veldwedstrijd

Na wat mindere wedstrijden wist Avereest afgelopen zaterdag weer eens een redelijke pot korfbal op de mat te leggen. Tegenstander was KIOS’45 2 uit en in Sibculo. De vakken waren: Stefan, Patrick, Loysa, Kim (eerste aanval) en Herman, Robert, Iris, Joanne. Sanne mocht de eerste helft vanaf de bank toekijken, zij verving in de tweede helft Iris. Na het openingsdoelpunt van Kim (fraaie omdraaibal) liep het wat stroef en stond er al gauw 5-2 op het scorebord. Gelukkig haperde het daarna bij KIOS ook, zodat Stefan de stand met 2 mooie doelpunten gelijk kon trekken (5-5). Helaas kon Avereest niet doordrukken, waardoor KIOS weer uit kon lopen naar 7-5. De ruststand werd vervolgens bepaald op 8-6.

Na rust probeerde Avereest op wilskracht langszij te komen, maar KIOS gaf zich niet zomaar gewonnen. Na 9-6 werd de aansluiting bijna gevonden (9-8), maar op het moment dat Avereest hoop kreeg, wist KIOS weer uit te lopen (11-8). Met 3 doelpunten op rij was de spanning echter volledig terug (11-11), maar helaas verzuimde de aanval daarna de vele kleine kansen af te maken, waardoor KIOS weer op voorsprong kwam (13-11). Met nog een kleine 10 minuten te gaan was het Patrick, die de eindstand op 13-13 wist te zetten. Gezien de hele wedstrijd was een puntendeling terecht. Doelpunten: Stefan (4), Patrick (4), Herman (2), Robert (1), Kim (1) en Joanne (1).

Avereest kan zich nu op gaan maken voor de zaalcompetitie, welke eind november begint.