Avereest 1/Peter Deen makelaardij – Zwart-Wit 4

Zaterdag 28 mei stond de thuiswedstrijd Avereest 1/Peter Deen makelaardij uit tegen Zwart Wit 4 uit Delden op het programma. Avereest had dit veldseizoen al een aantal wedstrijden achter de rug, maar hadden nog geen winst kunnen pakken. De week ervoor had het korfbalteam uit Dedemsvaart in de uitwedstrijd een aardig pak slaag van dezelfde team gekregen. Daarom waren de spelers van Avereest erop gebrand om hun revanche te pakken. Aanvoerder Len Hooijer had de spelers al een peptalk gegeven waarna de coach Henri Bunskoek er nog een positieve lading bovenop gooide.

De scheidsrechter gaf het beginsignaal en het was meteen te zien dat Avereest 1 de punten in Dedemsvaart wilde houden. Het ene doelpunt na de andere verscheen op het scorebord. Ook het publiek langs de kant kon het spel van de thuisploeg waarderen. Toen de scheidsrechter floot voor de rust stond het ondertussen al 8-0 voor Avereest 1/Peter Deen makelaardij. In de rust kreeg het team uit Dedemsvaart te horen dat ze op de goede weg waren maar dat ze de laatste puntjes op de i moesten zetten om ook echt de punten thuis te houden. Dit lieten ze ook de tweede helft goed zien. Al wisten ze de korf wat moeilijker te vinden. Het duurde even voordat het eerste doelpunt in de tweede helft gevallen was. Na ook een goede 2e helft gespeeld te hebben floot de scheidsrechter af. Helaas wist Avereest 1/Peter Deen de 0 niet te houden, maar met een mooie 12-1 voor de thuisploeg uit Dedemsvaart kon het team trots terugkijken op een mooie en goed gespeelde wedstrijd.