Wedstrijdverslag korfbalvereniging Kios ’45 2 uit Sibculo – Avereest1/Peter Deen uit Dedemsvaart.

Het was een warme dag en KV Avereest/Peter Deen 1 begon niet heel flitsend aan de wedstrijd. Al snel na het begin keken zij tegen een 2-0 achterstand aan. Maar na 2 goals van de tegenpartij wist het KV Avereest/Peter Deen 1 ook de korf te vinden. Iris Scholing was de gelukkige die de score namens Avereest mocht openen. Avereest kon helaas niet doorzetten, zodat KV Kios 2 de stand verder kon uitbreiden naar 4-1. Gelukkig werd het nog 4-2 door een fraai afstandsschot van Patrick Prinsen. KV Avereest/Peter Deen 1 kwam de eerste helft niet goed in haar spel waardoor de tegenstander kon uitlopen door middel van enkele afstandschoten. De ruststand werd hierdoor bepaald op 9-4 in het voordeel van Kios.

Na de peptalk in de rust begon Avereest voortvarend aan de tweede helft. Al snel wist KV Avereest/Peter Deen 1 de tegenstander te naderen tot op 2 punten verschil. De stand was toen 12-10. Avereest begon steeds beter te spelen en vijf minuten voor tijd wisten zij zelfs op gelijke hoogte te komen. Helaas scoorde KV Kios een minuut voor tijd de laatste treffer en verloor KV Avereest/Peter Deen 1 met 14-15.

Len Hooijer