Amicitia 4 uit Vriezenveen – Avereest 1, 04-03-2017

Amicitia 4 – Avereest 1, 04-03-2017

Afgelopen zaterdag was het zover, een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen moest worden gespeeld. Op de site van Amicitia werd de wedstrijd zelfs aangekondigd als de kampioenswedstrijd. Avereest stond bij het starten van de wedstrijd twee punten achter op de koploper, maar had een wedstrijd minder gespeeld. In deze wedstrijd kon dus het onderlinge verschil gemaakt worden. Avereest begon met Loysa Zweekhorst, Iris Scholing, Len Hooijer en Herman Finkers in de verdediging. Sanne Jansen, Zwaantje Oostwoud, Robert Brunink en Stefan Wilbrink mochten beginnen in de aanval. Leanne Oostwoud en Arjan de Graaf zaten op de bank om de nodige aanmoedigingen te schreeuwen.

De wedstrijd begon behoorlijk gelijk op, Amicitia maakte de openingstreffer en Avereest wist tweemaal te scoren via Robert en Loysa. Hierna scoorden Robert en de tegenstander allebei weer een keer, en stond het nog altijd gelijk Door doelpunten van Len, Herman en Sanne wist Avereest een eerste gaatje van drie doelpunten te pakken. Amicitia wist het gat weer te verkleinen naar 1, door twee afstandsschoten. Hierna wist Zwaantje tweemaal te scoren en ook Loysa legde er weer een in, waardoor de tussenstand van 5 tegen 9 werd. Vlak voor rust wisten Amicitia en Avereest beide nog tweemaal te scoren, Avereest deed dit door mooie afstandsschoten van Robert en Herman. Avereest kon de rust in met een 7-11 voorsprong.

In de rust werden we opgepept om scherpte te houden en niet te verslappen, want Amicitia komt vaak goed uit de kleedkamer. Sanne werd in de rust gewisseld voor Leanne. Gelijk na de rust bracht Amicitia het verschil terug tot twee. Hierna schommelde het spel heen en weer. Avereest scoorde via Stefan, Zwaantje en Loysa en wist vijf doelpunten los te komen van de tegenstander. Avereest kon die voorsprong niet behouden. Amicitia kon door drie doelpunten de wedstrijd zelfs weer spannend maken. Na deze spannende periode kon Avereest weer afstand nemen door een doorloopbal van Loysa en schoten van afstand van Robert en Loysa. Met nog ongeveer tien minuten te gaan stond er een 12-17 tussenstand op het bord. Even leek het er op dat Amicitia weer terugkwam in de wedstrijd door tweemaal te scoren. Maar omdat Herman en Loysa gelijk na een tegendoelpunt weer wisten te scoren bleef het verschil vijf. Het slotakkoord was voor Avereest, waar Robert zijn vijfde van de wedstrijd maakte, en Loysa zelfs voor de zevende keer scoorde. Avereest kon erg tevreden zijn met het spel en de 14-21 winst. Nu moet Avereest de komende twee weken nog twee thuiswedstrijden winnen om een kampioenschap te bewerkstelligen. Komende zaterdag, 11 maart, komt Oranje Zwart op bezoek om 13.15 uur.

Doelpunten: Loysa 7x, Robert 5x, Zwaantje 3x, Herman 3x, Sanne 1x, Len 1x, Stefan 1x