Avereest 1/Peter Deen – TOP (V) 3 11-09-2021

Avereest 1/Peter Deen – TOP (V) 3

11-09-2021

Op zaterdag 9 september was het weer zover. De senioren van korfbalvereniging Avereest/Peter Deen uit Dedemsvaart mochten na een jaar weer wedstrijden spelen. De jeugd had voor de zomervakantie al een kleine competitie gespeeld en mochten vandaag ook weer aan de bak. De senioren hebben bijna een jaar droog gestaan. In dit jaar mochten ze af en toe nog wat trainen maar daar zaten ook meerder maatregelen tussen.

Deze zaterdag was het dan zover, de eerste wedstrijd. Helaas waren een aantal spelers geblesseerd geraakt waardoor zij niet konden spelen. Maar ook hun enthousiasme was groot waardoor ze wel op het veld langs de lijn te vinden waren voor de nodige aanmoedigingen. Avereest/Peter Deen uit Dedemsvaart speelde tegen TOP 3 uit Vroomshoop. Voordat de wedstrijd begon kreeg het team een peptalk van aanvoerder Len Hooijer: Speel in hoog tempo, laat de bal gaan, maar vooral maak er na een klein jaar een leuke plezierige wedstrijd van.

De thuisspelende ploeg, Avereest/Peter Deen, kreeg de bal uit. De aanvallers, bestaande uit Len, Gerben, Loysa en Joanne, kwamen eerst wat moeilijk tot scoren. Was het de spanning, een jaar geen wedstrijd hebben gespeeld, zeg het maar. Het eerste doelpunt werd gemaakt vanuit een strafworp na een overtreding op Loysa. Zij mocht deze strafworp ook nemen en scoorde het eerste doelpunt na een lange periode van stil zitten. Na deze strafworp ging het vlot: ook Len, Herman en Dennis wisten de korf te vinden. Door het goede verdedigen van o.a. het eerste verdedigingsvak, Dennis, Herman, Esmee en Marieke en deze vier doelpunten bleef het lang 4-0, maar ook TOP wist uiteindelijk de korf te vinden. Na de daverende start van Avereest ging het na het doelpunt van TOP wat moeizamer. Het was 6-4 toen de scheidsrechter floot voor de rust.

In de rust kreeg het eerste team van Avereest/Peter Deen te horen dat ze na het eerste kwartier van de eerste helft wat waren afgezwakt in het spel. De bal ging minder snel rond, er waren een paar irritaties, de snelheid die we wilden zat er niet meer in. Als we deze punten weer oppakten moest het weer goed komen. Spelen als in het eerste kwartier daar kwam het op neer.

Na de peptalk en het drinken stonden beide teams weer klaar voor de tweede helft. Iedereen had de woorden van Len goed begrepen. Het spel zag er weer goed uit de doelpunten vielen weer aan de goede kant en spelers vochten weer meer voor de bal. Joanne, Len, Herman en Esmee wisten ook de tweede helft de korf te vinden. Mede door het spel wat Avereest/Peter Deen speelde, kwam Top nauwelijks aan scoren toe. De verhouding van schoten en doelpunten van Avereest/Peter Deen mocht wel wat beter. Maar ja, na een jaar stil zitten kun je natuurlijk ook niet alles verwachten.

De wedstrijd werd afgesloten door de scheidsrechter, Henderikus Hooijer. Avereest heeft de wedstrijd gewonnen met 14-7. Een mooi begin van de nieuwe competitie.

Volgende week zaterdag, 18 september, spelen de korfballer Avereest/Peter Deen uit Dedemsvaart een uitwedstrijd tegen KIOS ’45 in Sibculo