Wedstrijd DOS-WK uit Almelo tegen Avereest 1/ Peter Deen

Gemiste kansen breken Avereest op tegen Achilles

Net zoals de eerste zaalwedstrijd, welke met 12-13 verloren ging tegen DOS-WK, kwam Avereest1 / Peter Deen ook dit keer scorend vermogen te kort. De teller bleef opnieuw steken op 12 doelpunten, wat in de zaal meestal niet voldoende is om een wedstrijd te winnen. Ditmaal was Achilles uit Almelo trefzekerder en wist 15 maal te scoren. Avereest 1/ Peter Deen liep van meet af aan achter de feiten aan en kon geen enkele keer op voorsprong komen, het werd maar liefst 7 keer een gelijke stand. Doorloopballen, kleine kansjes, vrije schoten, het lukte allemaal net niet, er werd te veel gemist. Dankzij scores van Herman (3), Robert (2), Len (1), Sanne (1) en Leanne (1) werd met 9-8 de kleedkamer opgezocht.

Tijdens de rust werd er op gewezen dat het spel sneller moest en dat de afvang beter verzorgd moest worden, nu was het te vaak ‘1 schot – bal weg’. Na rust werd al snel de gelijkmaker gemaakt, maar daarna was het weer 2 maal Achilles. De stand kon nog 1 keer gelijk getrokken worden, maar daarna wist Achilles de voorsprong te behouden en vanaf 13-12 uit te bouwen naar een eindstand van 15-12. In de tweede helft scoorden Robert (2), Sanne (1) en Zwaantje (1). Volgende week wacht de volgende tegenstander en dat is geen onbekende: Blauw Zwart 4 uit Wierden. De laatste jaren werd nog nooit van deze ploeg verloren, maar dan zal er toch echt uit een ander vaatje getapt moeten worden!