Vertrouwenscontactpersoon

In het kader van het beleid ongewenste omgangsvormen heeft korfbalvereniging Avereest een vertrouwenspersoon aangesteld. De vertrouwenscontactpersoon is voor iedereen die binnen de vereniging te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. Dit kan bijvoorbeeld zijn; pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie, of agressie. Ook als u hier een vraag over hebt en hiermee niet met de trainer, bestuur of iemand anders van de vereniging kan of wil praten. Onveiligheid door ongewenst gedrag kan voor veel stress en zelfs ziekteverzuim leiden. Ons advies is altijd: praat erover met degene die het ongewenst gedag vertoont! Mocht dat gesprek geen effect hebben of misschien onveilig voelen, dan kunt u ook bij onze vertrouwenscontactpersoon terecht. Vertrouwenscontactpersonen fungeren in de anonimiteit als eerste opvang voor leden (sporters, ouders van sporters, toeschouwers, kaderleden, vrijwilligers en bestuur) met een klacht of een vraag. Ze bieden een luisterend oor, geven raad en verwijzen door voor geschikte hulp. De vertrouwenscontactpersoon zal 1 maal per jaar, vlak voor de jaarvergadering aan het bestuur het aantal malen melden dat ze is geraadpleegd. Dit zal alleen zijn in de vorm zijn van een getal zonder verdere inhoud dus volledig anoniem. Informatie die wel wordt gedeeld zal alleen en uitsluitend in overleg en met uw goedkeur plaatsvinden. Onderstaand stelt onze vertrouwenscontactpersoon zich kort aan u voor. De verdere contactinformatie vindt u in het programmaboekje.

Hoi. mijn naam is Cisca Scholing.

Ik ben getrouwd met Richard en heb 2 kinderen, Iris en Freddy. De afgelopen jaren heb ik in het bestuur gezeten en vond het fijn dat ik gevraagd werd voor deze functie. Zo blijf ik ook nog betrokken bij onze gezellige vereniging. Ik zal alle informatie die mij wordt toevertrouwd met de nodige geheimhouding behandelen. Maar natuurlijk hoop ik dat mijn hulp niet nodig is en dat wij als vereniging zonder problemen elkaar kunnen ontmoeten.

Binnen het KNKV zijn er ook twee vertrouwenscontactpersonen. Via onderstaande link vindt u hier meer informatie.

Klik hier om naar de pagina van de KNKV te gaan