Schoolkorfbaltoernooi 2018

Foto-impressie

Schoolkorfbaltoernooi 2018 op het korfbalveld in Dedemsvaart

Het schoolkorfbaltoernooi werd deze week op woensdag 10 oktober weer gehouden op het korfbalveld van de korfbalvereniging Avereest in Dedemsvaart.

In dit toernooi wordt gekorfbald door de scholen van de voormalige gemeente Avereest.

De wedstrijden werden gespeeld in 2 poules.  In totaal deden er 9 teams mee.

Onder grote belangstelling van ouders en andere familieleden werden de wedstrijden gespeeld.

Opvallend was de goede speelkwaliteit van de leerlingen van de scholen.

Er is goed geoefend. De korfbalpalen die in het kader van korfbalcadeau in 2014 zijn geplaatst op de schoolpleinen werpen duidelijk hun vruchten af .

Naast de spelkwaliteit sprong ook de hoge  mate van sportiviteit in het oog.

Na een intensieve strijd werden op het eind de finales gespeeld

Bij de tweede teams speelden De Ark 2 en Regenboog 2 tegen elkaar. De Ark 2 werd in deze groep kampioen, Regenboog 2 eindigde op de 2e plaats, terwijl het team Groen 2 de derde prijs in de wacht sleepte.

De strijd om de eerste en tweede plaats bij de eerste teams  vond plaats tussen De Eiber 1 uit Dedemsvaart en de Prinses Margrietschool 1 uit Balkbrug. Deze wedstrijd werd gewonnen door de Prinses Margrietschool.

De Eiber 1 eindigde dus op de trweede plaats en Prinses Margrietschool 1 mocht  naast de beker ook de wisselbeker in ontvangst nemen.

De Ark 1 die de wisselbeker moest verdedigen viel  dit jaar buiten de prijzen.

De prijzen werden uitgereikt door voorzitter Wim Finkers van de korfbalvereniging Avereest uit Dedemsvaart.

Leerlingen, leerkrachten van de scholen en de korfbalvereniging kunnen terugzien op een geslaagd korfbaltoernooi.