Wedstrijdverslag ASVD 5 uit Dronten – Avereest 1/ Peter Deen makelaardij

ASVD 5 uit Dronten – Avereest 1/ Peter Deen makelaardij

Nadat Avereest 1/ Peter Deen makelaardij vorige week de wedstrijd tegen ASVD 5 nipt had gewonnen, waren ze vastbesloten om de uitwedstrijd met ruimere cijfers te winnen. De wedstrijd verliep echter niet veel anders dan die van vorige week. Na al een aantal minuten gespeeld te hebben wist ASVD als eerste de korf te vinden, 1-0. Na dit doelpunt wist ook Avereest 1/ Peter Deen makelaardij de korf te vinden. Zo ging het op en af. Waarna het vijfde van ASVD wat sneller wist te scoren en de score naar een stand bij rust naar 9-5 te brengen.

In de rust besefte iedereen dat er een tandje bij moest om de overwinning weer mee naar Dedemsvaart te brengen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Het wou niet lukken. Het eerste uit Dedemsvaart wist nog wel een aantal keren te scoren maar deze doelpunten konden niet op tegen de doelpunten van ASVD die na rust hun score bijna verdubbelde. Het werd uiteindelijk 16-8 voor ASVD. Avereest 1/Peter Deen makelaardij speelt komende zaterdag thuis tegen Sparta 4 uit Zwolle. Hopelijk kunnen ze zich herpakken en de winst bij zich houden.