Flitsende nieuwjaarsstart Avereest 1/Peter Deen makelaardij uit Dedemsvaart – SDO 3 uit Westerhaar

Foto’s Zwaantje Oostwoud

In een bijna tot de nok toe gevulde sporthal ‘De Citadel’ speelde Avereest 1/Peter Deen haar eerste wedstrijd in het nieuwe jaar. De tegenstander (SDO 3 uit Westerhaar) was een bekende van Avereest, want ook vorig jaar waren zij de eerste tegenstander in het nieuwe jaar en de winst ging toen naar SDO (13-12). Dit kostte Avereest 1/ Peter Deen bijna het kampioenschap, dus men was gewaarschuwd. Dit maal ging Avereest 1/ Peter Deen dan ook geconcentreerd en voortvarend van start en binnen no time stond er 4-0 op het scorebord. Echter dacht men dat de overwinning al binnen was en vloeide de concentratie langzaam weg, dus niet veel later stond er 6-5 en 7-6 op het scorebord. Door even kort de turbo erop te zetten kon Avereest 1/ Peter Deen voor rust uitlopen naar 11-6.

In de rust maakte coach Henri Bunskoek duidelijk dat we er een stapje bij moesten doen en dat er geconcentreerder moest worden verdedigd, dit kostte zeker 4 onnodige doelpunten. Zo gezegd, zo gedaan: na 12-6 kwam er nog een korte opleving van SDO (12-8), maar daarna was het gedaan en kwam de Dedemvaartse diesel goed op gang, halverwege de 2e helft stond er dan ook 18-8 op het scorebord. Hiermee was de wedstrijd gespeeld en konden de laatste 10 minuten rustig uitgebald worden. Dit leverde nog enkele mooie doelpunten op en na 2 x 30 minuten spelen vond Hendrikus Hooijer het mooi geweest en floot af: eindstand 22-10. Opmerkelijk deze wedstrijd was dat bijna iedereen van Avereest 1/ Peter Deen tot scoren kwam! Doelpunten: Len (4), Robert (4), Iris (3), Sanne (3), Stefan (2), Herman (2), Joanne (1), Zwaantje (1), Kim (1) en Loysa (1).

Dankzij deze overwinning houdt Avereest 1/ Peter Deen, samen met Sparta 4, de koppositie. Avereest 1/ Peter Deen heeft de komende weken geen wedstrijden en zal pas op 27 januari de volgende wedstrijd spelen, thuis om 15:15 uur tegen UNI 1 uit Kloosterhaar.

Robert