Avereest 1/ Peter Deen makelaardij – NKC ’51 6

Afgelopen zaterdag speelde Avereest 1/ Peter Deen makelaardij thuis tegen het 6e van NKC ’51 uit Nijverdal. Na het verlies van vorige week tegen Rood Wit was Avereest 1/ Peter Deen makelaardij er op gebrand om vandaag wel de punten in eigen huis te houden. Ook omdat ze nog volop meedoen in het kampioenschap startten ze met extra energie. Len opende de wedstrijd met een afstandsschot, 1-0. Nadat ook NKC de korf wist te vinden kwam Avereest 1/ Peter Deen makelaardij los. Het ene na het andere schot veranderde in een doelpunt. Dit tot de stand van 7-2 werd bereikt. Hierna wist NKC nog een aantal keer de korf te vinden waardoor beide teams met een stand van 7-6 de rust in gingen.

Na de rust en de peptalk van trainer Henri Bunskoek moest dat extra tandje, wat er aan het begin van de wedstrijd wel aanwezig was, weer terug in de wedstrijd komen. Ondanks deze woorden en de volle motivatie van de spelers kwamen ze toch matig tot scoren. Het voordeel was wel dat ook NKC de korf ook moeilijk kon vinden. Herman, Stefan en Robert wisten nog een aantal keer de korf te vinden voordat de laatste spannende minuten aanbraken. Het stond 12-8. NKC wist daarna nog een aantal keer te scoren. Maar na de laatste minuut gespeeld te hebben floot de scheidsrechter af voor het einde van de wedstrijd. De wedstrijd eindigde in 12-11.

Volgende week speelt Avereest 1/ Peter Deen makelaardij uit tegen d’Ommerdieck 2. Deze wedstrijd wordt om 19.30 in Nieuwleusen gespeeld.

Herman

Foto´s Zwaantje