SDO (Westerhaar) 3 – Avereest/Peter Deen 1 op 21 april 2018

21 april 2018: SDO (W) 3 – Avereest/Peter Deen 1

Deze wedstrijd was een herhaling van de laatste zaalwedstrijd van Avereest/Peter Deen, waar SDO uit Westerhaar de punten had gepakt. Herman Finkers was bij die wedstrijd met een hersenschudding uitgevallen en helaas nog steeds niet fit genoeg om weer te korfballen.

Het aanvalsvak van Avereest/ Peter Deen 1 met Robert Brunink, Martijn de Smit, Iris Scholing en Loysa Zweekhorst moesten meteen aan de bak aangezien SDO (W) 3 de score had geopend. Met een mooie doorloopbal scoorde Robert de gelijkmaker. Het andere vak van Avereest/Peter Deen 1 met Stefan Wilbrink, Len Hooijer, Kim Timmerman en Sanne Jansen, konden een mooie aanval bekronen met een score. Na dit veel belovende begin stokte de productie van doelpunten bij Avereest/ Peter Deen 1, waar SDO (W) 3 wel door bleef gaan met scoren. Martijn de Smit verstapte zich, waardoor hij niet verder kon spelen. Waardoor Avereest/Peter Deen 1 een dame als heer moest inzetten, om zo met acht spelers verder te kunnen. Ilse Peters kwam hierbij in het veld. Hiervan moest Avereest/Peter Deen 1 zich herpakken, wat in de eerste helft niet meer lukte. Na het fluitsignaal van de scheidsrechter stond het 13-3, Avereest/Peter Deen 1 kon de koele kleedkamers opzoeken om een nieuw aanvals- en verdedigingsplan te bedenken.

De tweede helft begon beter en Avereest/Peter Deen 1 herpakte zich. Het gat van tien doelpunten was echter te groot om te overbruggen. En het warme weer zorgde voor een gematigd tempo van aanvallen. Na mooie combinaties over en weer, floot de scheidsrechter af op 17-10. Avereest/Peter Deen 1 kan terugkijken op een matige wedstrijd en moet zich in de volgende wedstrijd, 28 april om 14.00 op het eigen korfbalveld, herpakken.
Robert (3), Stefan (2), Sanne (2), Kim (1), Loysa (1), Len (1)

Loysa