Korfbalwedstrijd d’Ommerdieck uit Nieuwleusen tegen Avereest Peter Deen 1 uit Dedemsvaart

Afgelopen zaterdag, 5 januari, speelde het eerste team van korfbalvereniging Avereest uit Dedemsvaart de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar. Deze werd gespeeld tegen het eerste van d’Ommerdieck uit Nieuwleusen. Het team uit Nieuwleusen startte de wedstrijd goed en kwam meteen al op een 1-3 voorsprong. Dat maakte Avereest 1/ Peter Deen Makelaardij wakker en kwam daarna op een gelijke hoogte. Echter duurde het wakker schudden niet lang want d’Ommerdieck liep uit op Avereest 1/ Peter Deen Makelaardij. Ze gingen ook met een stand van 5-9 de rust in.

In de rust werd het team ook goed duidelijk gemaakt dat we ver ondermaats spel hadden laten zien en dat het de tweede helft echt beter moest en dat we ook zeker beter konden. Maar ook d’Ommerdieck had een peptalk gehad in de rust en wist verder gebruik te maken van het zwakke spel van Avereest. Ze wisten de achterstand niet om te buigen en verloren daarmee ook met 8-19. De volgende wedstrijd van Avereest 1/ Peter Deen Makelaardij staat gepland op 18 januari. Het team zal dan toch beter spel moeten laten zien om weer hoger in de poule te komen.

Herman